مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اتریوم چیست؟

اتریوم چیست؟

اتریوم چیست؟

در مقاله ارز دیجیتال اتریوم اول میخواهیم براتون از خود اتریوم بگیم که چی هست و چگونه به وجود اومده. این ارز دیجیتال توسط ویتالیک بوترین درست شده که در سال 2015 اقدام به ارائه اتریوم کرد. هدف اون ازین کار اصلاح کم و کاستی های بیت کوین بود که کسی نتوانست راه حلی برای اون ارائه بده که در نهایت خودش دست به کار شد.

اتریوم یک شبکه کاملا جدا از بیت کوین رو داره و با یک زبان برنامه نویسی دیگه ای نوشته شده که رمز ارز بومی آن اتر(ETH) هستش.

بیت کوین با هدف برکناری بانک ها از واسطه شدن برای انتقال پول بنا شد که میتوان دارایی هارا بدون نیاز به هیچ واسطه ای و به صورت کاملا غیر متمرکز بین دو نفر رد و بدل بشه. اتریوم پارو ازین هم فرا تر برد و با هدف غیر متمرکز کردن کل اموری که یک واسطه بین کاربر ها دارن بنا شد.

این امر فعلا به صورت (Dapp) یعنی برنامه های غیر متمرکز و (DeFi) یعنی امور مالی غیر متمرکز هستش همچنین (NFT)ها یعنی توکن های غیر مثلی هم یکی از گام های آن هدف نهایی برای غیر متمرکز کردن امور بود البته در مورد متمرکز بودن ویا نبودن اتریوم هنوز بحث های زیادی در جریان هستش چون درسته امور در حال انجام در بستر اتریوم از دسترس سازندگان اون خارجه ولی این ارز دیجیتال قابلیت ارتقا از طرف سازنده هاش رو داره و همچنین میتوان اون رو هارد فورک کرد که میتوان به حمله ای که به شبکه اتریوم شد و داستان به وجود آمدن اتریوم کلاسیک و اتریوم 2 اشاره کرد که سازنده هاش برای برگرداندن دارایی های مال باختگان مجبور به هاردفورک کردن اتریوم شدند و این اتفاق باعث ایجاد نگرانی هایی در جامعه اتریوم شد.

همچنین شبکه اتریوم به تازگی هارد فورک های جدیدی ارائه داده که به گفته مالک آن آخرین هارد فورک خواهد بود و باعث میشه که نحوه استخراج اتریوم از (pow)یعنی اثبات کار به (POS)یعنی اثبات سهام تغییر کنه.

که اخیرا تیم توسعه دهنده اتریوم با فورک و آپدیت جدیدشون نحوه استخراج اتریوم رو تغییر دادند که این هیچ مشکلی رو برای استخراج کنندگان اتریوم ایجاد نمیکنه چون میتونن از همین اطلاعات برای استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک که ورژن قدیمی تره این ارز هست استفاده کنند.

نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام مطلب مرتبط نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام

استخراج اتریوم 2

در چند سال اخیر یکی از مباحث مهم در مورد ارز های دیجیتال مصرف انرژی آن ها برای ماینینگ بود برای همین سازندگان ارز دیجیتال برای این مسئله راهکار های جدیدی رو ارائه دادند که یکی از آن ها استخراج به روش اثبات سهام هستش، در ارتقای جدید شبکه اتریوم این ارز دیجیتال شاهد پدیده ای که اسم اون رو بمب سختی (difficulty bomb) نامیده اند مواجه میشه و عملا ماینینگ اتریوم غیر ممکن خواهد شد ولی این نوید وجود داره که شما بتونین بدون مصرف هیچ برقی ارز دیجیتال استخراج بکنید و به سود برسین یکی از ارز هایی که ازین روش سال هاست استفاده میکنه ارز دیجیتال کاردانو هستش که شما با استیک کردن این ارز میتونین به یه درصد از سود سالیانه برسین.

پس در به روزرسانی جدید اتریوم شما فقط با قفل کردن حساب خودتون بدون هیچ دردسری ارز دیجیتال اتریوم استخراج کنید البته باید این رو هم در نظر بگیرین که این روش سود کمتری رو به نسبت گذشته به ارمغان میاره.


تگ ها :   اتریوم
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده